Australie 2

19 januari 2015 - Cairns, Australië

Vandaag Vroeg ons bed uit en ontbijten. Vandaag een tocht naar Kuranda een dorp in het tropisch regenwoud. Opgehaald door de bus bij het hotel, de bus kwam maar een half uur te laat. (sorry mate) Door Cairns om nog wat passagiers op te pikken em dan naar het station. We gaan eerst met de trein de berg op tochtje van 35 km. Onderweg veel te zien waterval, mooie uitzichtjes. Aangekomen in Karunda een dorpje met alleen maar toeristische attracties. Winkels en no veel meer winkels ook een permanente markt met nou ik zal maar zeggen hippies. Haat hebben ze niet in Australie maar hier helemaal niet. We zouden met de sky rail van 16:30 terug maar helaas onweer en heftige regen op berg dus de skyrail gaat niet meer. Wachten op de bus die ons weer naar het station van de skyrail brangt beneden waarna we weer naar het hotel worden gebracht. Jammer de skyrail leek mij het mooist. Tijdens het schrijven van dit verslag begint het hier weer te onweren en te regenen even heerlijk fris dat wel. Maar jammer. Lekker uitrusten op een terrasje is ook heerlijk. Eten kan hier gemakkelijk bij een van de nachtwinkels allemaal kant en klaar zelf opscheppen je betaald voor de grote van het bord ( Large 12,90 australische dollars) en het is lekker en de keuze reuze. Het is nu 13:00 lokale tijd en het wordt behoorlijk donker. Zie foto.