Australie 1

17 januari 2015 - Cairns, Australië

Om 22:00 uur kiezen we het luchtruim met een Boeing 777 richting Dubai, tijdstverschil drie uur met Nederland (vooruit). Een rustige vlucht lezen filmpje slapen ontbijtje en aankomst. Heerlijk verzorgd door Emirates Airline net voordat we aankomen ons eerste ontbijtje. Omdat we doorgaan richting Sydney geen douna gedoe bij aankomst en kunnen we naar de vertrek hal om ruim twee uur later weer te vertrekken. Met een Airbus 380 van Qantas. Mooi ruim vliegtuig goede plaatsen veel beenruimte goede service. Na een uurtje vliegen maakt bijna iedereen zich gereed om te gaan slapen. Hou zo we hebben net een nacht achter de rug! Bij aankomst in Sydney is het ochtend tijdverschil met Dubai 10 uur (vooruit). Er zijn ook kinderen aan boord de meeste hoor je niet op een na. Eten drinken geen gebrek vlak voor de landig ontbijt twee in twee dagen. ( inmiddels vrijdag ochtend) Na een uurtje of 11 vliegen      (we zitten vlakbij de nooduitgangen en de toiletten als eerste in de middenrij) komt er een oude man aan ik denk dat hij de toilet zocht en wil de hendel van de nooduitgang openen. Na een schreeuw van mijn buurvrouw en mij kijkt hij verbaasd om en zoekt verder. Dan landen in Sydney heel zacht met zo'n groot vliegtuig je voelt er bijna niets van. Bagage ophalen. Dan wordt het spannend douane wat aan te geven, ja ontbijtkoek, druppels tegen zon allergie en thee. Controle op drugs we mogen dood, nee links aanhouden we hebben toch niks aan te geven? Iets verderop mag Bertha op nieuw links af en ik rechtsaf roep nog mijn vrouw maar dat helpt niet. Zij moet langs de controle van aangeven wat ik al dachts rechts dus. Maar na 10 minuten wachten komt ze naar de aankomst hal geen probleem. Bagage inchecken het is hier flink warm om 07:30 en met de bus op weg naar de vertrekhal binnenlandse vluchten. Aangekomen even wachten bakje koffie tanden poetsen en opfrissen. En we kunnen  de laatste vlucht van ruim 2,5 uur weer aan. We vertrekken om 09:00 uur en komen in Cairns aan om 10:30. (klok moet nu uurtje terug)  En weer een ontbijtje wat drinken en een ijsje keurig op tijd geland in Cairns. Bagage halen taxi naar het hotel. Oh ja ze rijden hier links. Eerste indruk temperatuur lijkt erg veel op Bahrein bebouwing ook wel wat. Inchecken hotel niet zo veel bijzonders maar ja we komen ook geen hotels keuren natuurlijk. Kamer met airco en schoon. Even douchen dan liggen bij het zwembad. Dan winkelen water kopen niet fijn met een gevoelstemperatuur van 49 graden. Winkelcentra wel heerlijk koel. Dan richting de boulevard super mooi veel resturants openbare elektrische barbecue op diverse plaatsen oen een openbarr zwembad. Allemaal super netjes en mooi. Dan weer terug naar het hotel en slapen we liggen om  lokale tijd 19:00 in bed. Moei van de reis.